Facelift - dengan segala cara

Setiap wanita mahu mengekalkan keremajaan dan kecantikannya. Atas sebab ini, ramai yang putus asa untuk campur tangan pembedahan, ramai yang cuba menegangkan muka mereka sendiri menggunakan kaedah "nenek", sementara yang lain cuba mencapai hasil yang diharapkan dengan facelift tanpa pembedahan di klinik kecantikan.

Teknologi moden, penemuan dan perkembangan dalam bidang perkhidmatan kosmetik membolehkan kami menawarkan pesakit senarai besar cara untuk melawan kedutan pertama dan penuaan kulit.

Supaya anda tidak tersesat dalam semua kaedah ini, kami membentangkan kaedah yang paling popular dan paling berkesan.

Facelift tanpa pembedahan adalah alternatif kepada pembedahan plastik yang menghilangkan tanda-tanda penuaan.

Facelift sebelum dan selepas foto

Pengangkatan tanpa pembedahan dilakukan dalam beberapa cara, kaedah utama dan paling biasa ialah:

  1. angkat benang;
  2. mengangkat ultrasonik;
  3. lif bulat;
  4. angkat endoskopik;
  5. topeng muka.

Kami akan menganalisis kelebihan dan ciri semua kaedah di atas.

Angkat benang tanpa pembedahan dan cara lain untuk memulihkan keremajaan

Kaedah ini digunakan secara meluas kerana kesannya. Prosedur ini sebahagiannya melicinkan tanda-tanda penuaan dengan membetulkan tisu. Hasil daripada prosedur ini, otot muka dan leher diketatkan dan diperbaiki, juga deposit lemak yang berlebihan dikeluarkan.

Kelenturan hilang, kulit berubah secara luaran dan kelihatan lebih sihat dan muda, yang secara visual meremajakan dalam 10-15 tahun! Selalunya, benang digunakan oleh wanita berumur 40-70 tahun.

Benang nipis yang diperbuat daripada bahan khas disalurkan melalui lapisan lembut kulit. Intipati kaedah ini adalah untuk mengekalkan tisu pada muka yang telah kehilangan keanjalannya dan telah berumur dari masa ke masa. Penonjolan mikroskopik dilampirkan pada sudut khas di sepanjang keseluruhan benang.

Mereka membenarkan anda mengumpulkan dan mengalihkan tisu lembut, mengangkatnya ke tempatnya, dan kemudian membetulkannya dengan selamat. Pada asasnya, tempoh prosedur sedemikian berlangsung kira-kira 20-30 minit. Selepas pengetatan sedemikian, kulit tidak memerlukan pemulihan jangka panjang.

Kelebihan prosedur ini:

  • Kecekapan yang terbukti;
  • Hasil yang berkesan dan cepat;
  • tiada parut;
  • Simpan hasilnya selama 2 tahun.

Kelemahan:

  • kos (agak tinggi);
  • Spektrum tindakan terhad (hanya menyediakan pengukuhan);
  • Tidak sesuai untuk kulit nipis dengan banyak lemak subkutan;
  • Manifestasi kesakitan yang jarang berlaku.

lif bulat

Kawasan kendur pada tisu lembut dagu, leher dan muka disingkirkan dengan facelift bulat dan kawasan ini dibuat lebih menarik dengan menambah baik bujur. Teknik melakukan lif bulat adalah sangat sukar, sebab itu operasi ini harus dilakukan oleh pakar bedah yang berkelayakan dan berpengalaman.

Lokasi hirisan dan prestasi pembedahan seterusnya bergantung pada keutamaan pakar bedah dan keadaan muka pesakit.

Pada asasnya, pakar bedah membuat hirisan di kawasan kuil muka, kemudian berjalan di sepanjang lipatan semula jadi dan membengkok di sekitar telinga depan. Menamatkan hirisan di bahagian belakang muka, menjadikan parut selepas pembedahan lebih tidak kelihatan.

Selepas pakar bedah menyelesaikan pemotongan, dia mula mengelupas kulit dan otot sambil membuang lebihan lemak. Selepas fasa ini selesai, pembedahan plastik otot dilakukan dan kemudian kulit berlebihan dikeluarkan.

angkat endoskopik

Facelift endoskopik adalah serupa dengan kaedah bulat, yang juga melibatkan membuat hirisan halus, tetapi tidak di bahagian temporal muka, tetapi di kulit kepala.

Operasi sedemikian tidak dilakukan secara manual, tetapi menggunakan peranti endoskopik khas.

Tempoh facelift endoskopik biasanya sekitar 3 jam. Dalam kes ini, anestesia endotrakeal atau am digunakan.

Sebagai peraturan, selepas prosedur selesai, pesakit berada di hospital di bawah pengawasan perubatan selama beberapa hari.

Apakah kelebihan facelift endoskopik?

  1. Menghilangkan kedutan menegak pada pipi;
  2. kedutan dan garis halus pada dahi, batang hidung, leher, tulang pipi dan pelipis;
  3. Lipatan nasolabial dan tisu kendur di kawasan leher hilang;
  4. Dagu kedua hilang;
  5. Kawasan kendur hilang.

Kelemahan:

  1. Sensasi yang menyakitkan selama beberapa hari;
  2. Peningkatan tahap risiko;
  3. Selepas dua minggu anda boleh kembali kepada gaya hidup harian anda;
  4. Aktiviti fizikal berterusan selama 4 minggu;
  5. Keputusan hanya boleh dinilai selepas 2 bulan.

pengangkatan ultrasonik

Facelift ultrasonik adalah kesan ultrasound berketepatan tinggi dan berarah pada lapisan dalam kulit, iaitu sistem muskulo-aponeurotik dangkal, yang bertanggungjawab untuk menegangkan kontur muka dan untuk keanjalannya.

Pengangkatan ultrasonik membolehkan anda:

  1. Meningkatkan kualiti kulit untuk meratakan kelegaannya;
  2. Mengetatkan otot leher;
  3. Singkirkan "lalat" di sepanjang kontur rahang bawah;
  4. Menegangkan kulit muka tanpa pemulihan yang lama.

Perbezaan utama dan sifat positif kaedah ultrasound adalah bahawa hasilnya dapat dikekalkan selama 6-8 tahun. Rahsia peremajaan ultrasonik adalah untuk memanaskan muka sebelum prosedur. Urut dijalankan dengan ketat mengikut garisan yang diproses selanjutnya oleh peranti ultrasonik untuk memastikan ketegangan yang paling semula jadi bagi sistem muskulo-aponeurotik dangkal.

Kaedah ultrasonik adalah benar-benar selamat dan tidak mencederakan kulit, dengan itu mengelakkan pelbagai luka bakar dan komplikasi jangka panjang lain dalam bentuk bengkak.

Ramai wanita yang takut untuk memecahkan ambang kesakitan menggunakan topeng muka untuk mengangkat, kerana ia membantu menghilangkan kedutan meniru, memulihkan keanjalan, menyesuaikan kontur dan melicinkan kulit muka, dan juga meningkatkan sintesis kolagen.

Pada wanita lebih 35 tahun, kulit menjadi pucat dan kering, kehilangan keanjalan dan kendur. Ramai yang mendapatkan bantuan di klinik, yang lain cuba mendapatkan semula kecantikan lama mereka dengan topeng anti-penuaan. Ikuti kursus topeng di klinik atau cuba buat sendiri - terpulang kepada anda.

Kami menawarkan pelbagai resipi untuk topeng anti-penuaan.

  • topeng susu. Masukkan 1 kuning telur kepada 1 sudu besar tepung. Kacau adunan dan sapukan pada muka selama 15-20 minit. Kemudian bilas dengan air selepas menambah jus lemon. Topeng ini meremajakan dan menyuburkan wajah yang semakin tua.
  • topeng madu. Campurkan 1 sudu besar madu gelap dengan ½ sudu minyak sayuran dan 1 kuning telur. Tambah 7-10 titik jus lemon dan 1 sudu teh oatmeal yang dipukul ke dalam adunan. Topeng meremajakan, menyuburkan, mengawal keseimbangan air dan membersihkan kulit.

Kami berharap anda kekal muda dan penting dalam tubuh dan jiwa untuk masa yang lama!